How difficult it is to return your tray after eating! In Singapore, robots will see to this

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If you happen to pop into one of the many indoor markets in Singapore, you will surely notice the huge amount of trays left over by the patrons. The Singaporeans seem categorical in their refusal to return their trays after they are done with their meals.

 

How to solve the problem? Until recently, the cleaners had the unrewarding task of remedying Singaporeans’ incivism. Now, however, the cleaners of indoor markets have a good opportunity to rest. Indeed, the technological innovations of many cafés now feature not only cashless payments and automated kiosks, but also cleaning robots. Equipped with a built-in video camera, these humanoids are considered as smart tray-return operators: they stop automatically when someone is standing in front of them to return the tray and, when their racks are full, they automatically move to a collection area for cleaners to empty them. Human ones this time!

 

 

Sperimentata dapprima nel 2016 a Koufu nel mercato coperto di Punggol Plaza, l’iniziativa si è poi diffusa a macchia d’olio in tutto il Paese, portando con sé una grande scoperta: la semplice presenza del robot incoraggia ora i clienti a restituire i loro vassoi.
 
Ma basta davvero un robot per cambiare le abitudini delle persone? Non secondo il governo di Singapore, che di recente ha introdotto ulteriori incentivi per i cittadini più conscious. L’ultimo centro di ristorazione appena inaugurato, il Jurong Hawker Center, dispone infatti di un sistema automatizzato, operante tramite RFID, che distribuisce 20 centesimi ogni volta che un vassoio viene restituito. Gli inservienti avranno di che rallegrarsi!